Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

10 λόγοι που δεν κάνουμε σωστά την δουλειά μας (με παραδείγματα)


Τρέχετε, κουράζεστε, ιδρώνετε, χτυπιέστε απού καταής και όμως δεν μπορείτε να καθαρίσετε την λίστα με τα πράγματα που έχετε να κάνετε. Τίς πταίει; Πάρα πολλοί παράγοντες, κατά την εμπειρία μου. Σας τους καταγράφω με τυχαία σειρά:

1.      Έχω πολλές περισπάσεις.
Εδώ που τα λέμε δεν είναι πολλές, αλλά είναι συνήθως μία και μοναδική, και γκρινιάζει, μόνο γκρινιάζει! Λές και οι υψηλής συχνότητας ήχοι που παράγει θα με κάνουν να θέλω να κάνω τα υστερικά που μου ζητάει. Not! Όλες οι άλλες περισπάσεις μπροστά της ωχριούν. Τηλέφωνα, μαιλ, μηνύματα στο κινητό, η μαμά μου που θέλει να μου ζητήσει την επόμενη φορά που θα κατέβω κέντρο να της αγοράσω 15 μέτρα κρόσια (δεν χρειάζεται μαμά, έγω κρόσια τα νεύρα μου, χιλιόοοομετρα), όλες οι μικρές περισπάσεις είναι απλές οδοντόκρεμες. Δώσε κι’ άλλο, αντέχω.

2.     Δεν έχω τους πόρους που χρειάζομαι.
Οι πόροι μπορεί να είναι είτε εργαλεία, πάντα ο εκτυπωτής θα πάθει εμπλοκή την χειρότερη στιγμή, ή θα έχει τελειώσει το μελάνι και θα σου πούν ότι θα σου παραδώσουν το ανταλλακτικό που κάνει 178,35€ σε 10 εργάσιμες ημέρες. (εγκεφαλικό, εγκεφαλικό), ή μπορεί να είναι δεδομένα που χρειάζεται να σου δώσει κάποιος άλλος και μέχρι να σου τα δώσει δεν μπορείς να κάνεις τίποτα περισσότερο από το να πετάγεσαι το βράδυ στον ύπνο σου παραμιλώντας διάφορα ακατάληπτα για τον ΕΟΦ. Θερμή παράκληση: Άν κάποιος περιμένει κάτι από εσάς μήν τον αφήνετε στην αγωνία του. Μπορείτε να: α) του στείλετε ότι σας έχει ζητήσει, β) τον ενημερώσετε για το πότε θα το κάνετε και να τηρήσετε τον λόγο σας, γ)να τον πυροβολήσετε για να τον βγάλετε από την μιζέρια του.

3.     Δεν ξέρω τί πρέπει να κάνω.
Δεν ισχύει στην περίπτωσή μου.

4.     Δεν ξέρουν οι άλλοι τί θέλουν από εμένα να κάνω.
Ή ξέρουν και δεν μου το λένε. Περιμένουν να μου έρθει επιφοίτηση και να το καταλάβω μόνη μου. Να μην είμαι όμως και αχάριστη. Έχω εξασκηθεί στο να διαβάζω τους οιωνούς, να αναλύω όλα τα πιθανά σενάρια του τί μπορεί να πάει στραβά και να φροντίζω να εξαλείφω τα προβλήματα πριν δημιουργηθούν. Όχι, αλήθεια λέω.

5.     Έχω πολύ δουλειά.

Μερικοί άνθρωποι δεν θα μπορούσαν να τελειώσουν όλα όσα έχουν να κάνουν, ούτε και αν δούλευαν 24 ώρες το εικοσιτετράωρο. Αυτό μπορεί να συμβαίνει λόγω έλλειψης προσωπικού, όταν έχουν φορτωθεί όλες οι αρμοδιότητες σε ένα άτομο. Όταν κάνεις ότι περνάει από το χέρι σου για να τελειώσεις την δουλειά, αλλά δεν προλαβαίνεις, τσατίζεσαι. Φυσιολογικό. Ώρες – ώρες νιώθω ότι ο Σίσυφος μπορεί να είχε περισσότερες ελπίδες να τελειώσει την δουλειά του από εμένα. Τι δεν θα έδινα για να πάω μία μέρα στο γραφείο και να μην έχω κάτι να με κυνηγάει! Αχ!


6.     Δεν μπορώ να διαχειριστώ σωστά τον χρόνο μου.
Συνηθίζω να κατηγοριοποιώ τις δουλειές μου σε σημαντικές, επείγουσες, σημαντικές ΚΑΙ επείγουσες, μή σημαντικές και μή επείγουσες. Μου έχει τύχει άπειρες φορές, να κάνω πρώτα τα πράγματα που μου αρέσουν που συνήθως είναι μή σημαντικά και μή επείγοντα και μετά να τρέχω πανικόβλητη να κάνω και τα σημαντικά.

7.      Κωλοβαράω.
Μέγα κεφάλαιο. Είμαι γενικά άνθρωπος της αναβολής. Αν δεν φτάσει ο κόμπος στο χτένι δεν ξεκουνιέμαι. Θα ήθελα να πιώ το καφεδάκι μου με την ησυχία μου και να πώ και μία κουβέντα με την συνάδελφο, να δω τα mail μου, να σηκωθώ και να πάω μετά την δουλειά για περπάτημα στο βουνό. Τον τελευταίο όμως χρόνο επειδή έχω πολύ 5 δεν έχω αυτή την πολυτέλεια. 

8.     Αισθάνομαι υποτιμημένη.
Άλλο μεγάλο κεφάλαιο. Όταν αισθάνομαι ότι δεν αναγνωρίζονται οι κόποι μου, δεν έχω καμία, μα καμία όρεξη να συνεχίσω να αποδίδω. Στην δική μου περίπτωση το αφεντικό μου αναγνωρίζει τη δουλειά μου και αυτό με κάνει να θέλω να σκιστώ για να τον βγάλω ασπροπρόσωπο.  

9.     Τα έχω παίξει.
Εδώ είμαστε. Βρίσκομαι σε μία φάση συναισθηματικής εξάντλησης από υπερβολικό άγχος στη δουλειά. Πολλές ώρες, πολλές απαιτήσεις, πολλά ετερόκλητα πράγματα που πρέπει να γίνουν ταυτόχρονα, με αποσυντονίζουν και μειώνουν την αποδοτικότητά μου.  

10. Η αμοιβή μου που τέλειωσα την δουλειά θα είναι ακόμη περισσότερη δουλειά.
Τί συμβαίνει όταν μονίμως κάνεις το έξτρα χιλιόμετρο για να βγάλεις εξαιρετικής ποιότητας δουλειά στην ώρα της; Παραδόξως πολλές φορές αυτό ανταμοίβεται με επιπλέον δουλειά. Ούτε μπόνους, ούτε άδεια. Μόνο περισσότερη δουλειά. Καλημέρα και γρήγορα για δουλειά!

Θα επανέλθω με τρόπους αντιμετώπισης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εμπρός ΘουΒού! Πές μας τί σκέφτεσαι!